אינפלציה של מפיקים
זה נכון, בחמש עשרה השנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית במספר המפיקים בארץ ובעולם, ממש אינפלציה של מפיקים. אבל לא רק עלייה בכמות המפיקים, אלא גם עלייה בכמות השירים שמשתחררים,
הפקה מתסכלת ואיך להתמודד איתה
גם ההפקות הטובות ביותר יכולות להיות מתסכלות ומתסבכות, זה לא משהו שאנחנו יודעים לצפות מראש בהכרח. בתחילת עבודה עם איש מקצוע או עם אמן לא בהכרח יודעים איך החיבור הזה
כל הרכב צריך מנחה
בתור מוזיקאים מקצועיים, אנחנו לא תמיד רואים או מסתכלים על ההרכבים שלנו ככאלו שזקוקים להנחייה. הרכב קבוע, להקה או תקראו לזה איך שתרצו, הוא בתכלס האופן המרכזי שבו אנחנו כמוזיקאים
עשרה דברים שכל אמן צריך לדעת
עשרה דברים שכל אמן צריך לדעת והלוואי שמישהו היה אומר לי אותם כשהתחלתי לעסוק במוזיקה! לקראת השנה החדשה, החלטתי לכתוב את הפוסט הזה שיתמצת מספר חוויות שחוויתי בשנים האחרונות, והלוואי
בין הבמה להקלטת אולפן
בין האולפן לבמה יש הבדלים, לא צריך להגיד לכם, אבל במקרים רבים אמנים ולהקות מעלים על הבמה את גרסאות האולפן שלהם, והולכות לאולפן עם עיבוד הבמה שלהם – אך אין
קונסולה יצירה של 50 יוצרים ויוצרות
בעוד כחודש נשחרר לאוויר העולם את פרויקט הקונסולה, פרויקט אדיר בכל קנה מידה שהוא. לכן רציתי לתת לו מקום מיוחד בבלוג שלי היום, איך לוקחים 10 משוררים, 20 מלחינים ועוד
איך להגיע מוכן/ה לאולפן
אחד הקשיים היותר משמעותיים שאני מזהה אצל זמרים יוצרים ונגנים מבצעים, זה המעבר בין הבמה או חדר החזרות לאולפן ההקלטה, המעבר הזה הוא קשה ולא טבעי משום שהעבודה באולפן שונה
ההתכתבות הקצרה שלי עם ויקטור ווטן
במשך מספר שנים אני מפתח את שיטת היצירה המשותפת, קטעים אלו שאתם קוראים בבלוג זה, לקוחים בצורה מלאה או חלקית מהספר שאני כותב אודות השיטה, היא לא רק שיטת חינוך
איך לעבוד נכון על שיר להפקה
מפיק יכול לעבוד כמעט עם כל שיר בכל שלב של הפקה שמגיע אליו. בין אם יש לך תוצר מוגמר בראש או בסקיצה ורק צריך את הטאצ’ המפיקי כדי לגרום לו
14 דרכים להפוך יצירה משותפת ליעילה וכיפית!
יש מיליון דרכים לכתוב שיר, מה שאומר שיש מליון דרכים לכתוב שיר ביחד! לכתוב זו מלאכה אישית וכל אחד עושה את זה באופן שונה, למעשה חלק מהכותבים מרגישים שהתהליך הוא
מה אתם צריכים לחפש במפיק מוזיקלי?
בפוסטים הקודמים דיברנו הרבה על מה מפיק מוזיקלי צריך לעשות ומה תפקידו/ה ביצירה, אבל עכשיו אני רוצה לגעת יותר בשאלה, מה את/ה צריך לחפש כשאת/ה מחפש/ת מפיק מוזיקלי, זהו תחום
מרחב של יצירה משותפת
בצורה מודעת או לא מודעת, החלל בו אנחנו יוצרים משפיע בצורה משמעותית על היצירה, על אופן היצירה, ועל האופן שבו אנחנו מתקשרים אחד עם השני – בעולם יצירה משותפת אנחנו
עוד על הפקה מוזיקלית חלק שני
בפוסט הקודם התחלתי להניח בסיסים למה אני חושב שהופך עבודה עם מפיק מוזיקלי לנחוצה ויעילה, המשיכו לקרוא כדי להבין יותר לעומק מה מפיק מוזיקלי עושה בעצם, ולמה כדאי לך לעבוד
בואו נכריע – מוזיקה היא שפה או לא
בפוסט הקודם דיברנו על הקווי יסוד שנותנים לנו את ההשוואה בין מוזיקה לשפה – דרך התיאוריה של דקדוק אוניברסלי והסדרה ההרמונית (אוברטונים) – לקריאת הפוסט מוזמנים להיכנס לכאן בכללי אני
מבוא ללימודי שפה – מוזיקה
מוזיקה היא שפה – אבל לא מהסיבה שאתם חושבים אנשים רבים מתייחסים למוזיקה כאל שפה, דימויים רבים נכתבו על כך, על השפה האוניברסלית הגדולה, השפה שאומרת את מה שהמילים לא