מי יכול לעשות קאבר?
הקלטתם או שאתם מתכוונים להקליט קאבר או עיבוד מחודש לשיר, מה אתם יכולים לעשות במסגרת החוק? מה מותר ומה אסור? אלו שאלות שאני נתקל בהם הרבה ואני מבקש במאמר זה
מה שלמדתי על תעשיית המוזיקה מהמילואים
מוזיקאים הם היצורים הכי עקשנים בטבע, אנחנו לא ניתן לשום דבר לעצור אותנו להגשים איזה חזון אומנותי שיש לנו, כדי להיפגש עם קהל, לכתוב מוזיקה חדשה ולהפיק אותה ואנחנו מוכנים
הכישורים שכתיבת קול קורא נתן לי
מפעם לפעם אני נתקל במוזיקאי או מוזיקאית שאומרים לי שהעיסוק בקולות קוראים הוא מוגזם וחסר פרופורציות ביחס לתמורה הפוטנציאלית שסביר שלא תינתן. וזה אמנם נכון שהסיכויים לקבל מענק כזה או
הטייק שלי על בינה מלאכותית במוזיקה
יש הרבה פאניקה, חששות, מיסאינפורמציה ואופטימיות סביב ההגעה של בינה מלאכותית במוזיקה. במאמר זה אנסה לתת את השני סנט שלי בנושא, ואנסה להסביר למה אנחנו לא בפתחה של האפוקליפסה אבל
איך להפיק פודקאסט? מדריך פשוט וקוהרנטי לפודקאסטר חלק 3
שלום וברוכים השבים לחלק השלישי והאחרון של המדריך לפודקאסטר, אם זה פעם ראשונה שלכם כאן אני ממליץ ללכת לקרוא את החלק הראשון שמדבר על החלל הבייתי, איך להשתמש בו לטובתכם
איך להפיק פודקאסט? מדריך פשוט וקוהרנטי לפודקאסטר חלק 2
ברוכים השבים לחלק השני של המדריך הפשוט והקוהרנטי לפודקאסטר! איך להפיק פודקאסט? תכף תגלו. אם עוד לא ביקרתם בחלק הראשון אני ממליץ בחום להגיע לשם קודם ולקרוא על השימוש בחלל
איך להפיק פודקאסט? מדריך פשוט וקוהרנטי לפודקאסטר חלק 1
גם אם התחלתם כבר להפיק פודקאסט וגם אם אתם רק מתחילים את התהליך כרגע, המדריך הפשוט הזה יעזור לכם להבין איך להפיק פודקאסט, למה צריך לשים לב ובעיקר מה הטעויות
איך להגיש נכון קול קורא
בתור מוזיקאים ובתור יוצרים ויוצרות יש מספר מועדים בשנה שכולם מכירים ומסמנים ביומן, כאשר הקולות הקוראים נפתחים להגשות – קול קורא יכול להיות ההבדל בין יצירה שמקבלת תהודה או לא,
עשה זאת בעצמך נכון
לפני כמה חודשים כתבתי מאמר “הטיעון כנגד עשה זאת בעצמך”, חוץ מכמה אנשים שהרגזתי המגמה לא השתנתה מדי וגם לא ציפיתי שהמגמה תשתנה בגלל פוסט אחד שכתבתי. ובכל זאת, אם
קידום עצמי, לא מה שחשבתם
או למה מוזיקאים לא אוהבים מיזמים שיתופיים למעלה משנתיים שאני מתעסק באופן אקטיבי בקידום מוזיקאים ומוזיקאיות, פיתוח קהילתי והזרמת תקציבים לפרויקטים בעולם המוזיקה בירושלים ובכלל. הייתי ממקימי צלילים איגוד המוזיקאים,
אקוסיסטם תרבותי
בפוסט הקודם דיברנו על הקשר או יותר נכון הפער בין התפיסה שלנו של אקוסיסטם תרבותי לבין תעשיית המוזיקה. בפוסט הזה אני אבקש להיכנס לעומק של המושג “אקוסיסטם תרבותי” ואנסה ליצור
תעשיית המוזיקה או אקוסיסטם?
תקציר המחשבות שלי בנוגע לשאלה שמטרידה אותי כבר זמן מה, האם נכון להתייחס לכל הביזנס הזה כאל ‘תעשיית המוזיקה’ או האם צריך להחליף את המושגים לטובת אלטרנטיבה שיותר משקפת את
הטיעון נגד גישת עשה זאת בעצמך בתעשיית המוזיקה
אני מודה ומתוודה, זו אמירה מאוד מאוד לא פופולרית. עשה זאת בעצמך בתעשיית המוזיקה העצמאית היא אחד הדברים שאפשרו לה להתפתח ולגדול למימדים שהיא נמצאת בה היום. עם זאת, אני
איך נכון להפיץ שיר לשירותי סטרימינג? חלק שני
הקלטתי שיר, אלבום, אי פי ועכשיו הגיע הזמן לשחרר אותו למדיה. ספוטיפיי, אפל מיוזיק, דיזר ועוד עשרות פלטפורמות סטרימינג ישמחו לקבל את השירים שלך. אבל איך מגיעים אליהם? ואיך הכי
איך להפיץ נכון שיר לסטרימינג (ספוטיפיי & אפל מיוזיק) חלק ראשון
הקלטתי שיר, אלבום, אי פי ועכשיו הגיע הזמן לשחרר אותו למדיה. ספוטיפיי, אפל מיוזיק, דיזר ועוד עשרות פלטפורמות ישמחו לקבל את השירים שלך. אבל איך מגיעים אליהם? ואיך הכי נכון