איך נכון להפיץ שיר לשירותי סטרימינג? חלק שני

הקלטתי שיר, אלבום, אי פי ועכשיו הגיע הזמן לשחרר אותו למדיה. ספוטיפיי, אפל מיוזיק, דיזר ועוד עשרות פלטפורמות סטרימינג ישמחו לקבל את השירים שלך. אבל איך מגיעים אליהם? ואיך הכי נכון להגיע אליהם? על כל אלו ננסה לענות ביחד בחלק השני “איך נכון להפיץ שיר לשירותי סטרימינג?”

הגעתם לכאן ועוד לא קראתם את חלק א’? למי אתם מחכים? אם כבר קראתם מיד מתחילים! בתור התחלה פתחו חשבונות לאמנים בפלטפורמות בהם אתם רוצים לפעול, ספוטיפיי לאמנים, אפל מיוזיק לאמנים.

קורס חדש “אסטרטגיה ושיווק למוזיקאים” בשיתוף וסבסוד משרד הכלכלה והאקדמיה למוזיקה בירושלים נפתח ב19/05/24 ואני מזמין אתכם להשתתף וללמוד על הפצת מוזיקה ושיווקה בצורה מעמיקה ואיכותית – פרטים והרשמה כאן

24 השעות הראשונות

בחרתם מפיץ, חתמתם על הסכם, שלחתם את השיר 14 ימים מראש, כתבתם פיצ’ ושלחתם לכל הקהל שלכם את הלינק לפרה-סייב, הגיע יום השחרור! מה עכשיו?

24 השעות הראשונות הן הכי קריטיות כי זו ההזדמנות שלכם להוכיח לפלטפורמות וחשוב מכך, לעורכים, שיש לכם יכולת להביא טראפיק לשיר/שירים שלכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את 24 השעות האלו:

  1. זוכרים את הפרה-סייב? עכשיו בקשו מהמפיץ לינק להאזנה בכל הפלטפורמות, במקרים רבים זה אותו הלינק אבל שווה לוודא. במקום לסחוב איתכם ערימה של לינקים לכל פלטפורמה, או לשלוח אנשים רק לספוטיפיי. תוכלו בקלות להפנות אנשים לפלטפורמה הנוחה להם.
  2. בקשו מהמאזינים שלכם לעשות לייק לשיר, לעשות עוקב לעמוד שלכם, ולהקשיב לו כמה שיותר בפלטפורמה הרלוונטית.
  3. שלבו את השיר שלכם בכמה שיותר פלייליסטים של משתמשים אחרים, דרך מעולה להביא טראפיק לשיר שלכם וגם להראות לאלגוריתמים ולעורכים שהשירים שלכם משתלבים טוב בפלייליסט.
  4. בקשו מהמאזינים שלכם לשתף את השיר, בסטורי/פוסט עם לינק חזרה לפלטפורמה.

הטיפים האלו כמובן רלוונטיים גם מעבר ל24 השעות הראשונות, אבל פרק הזמן הראשוני הזה תלוי במידה רבה ביכולת שלכם להפעיל את הקהל שלכם ולגרום לו להשמיע ולשתף.

אנליטיקה של סטרימינג

לפני שנמשיך לעוד צעדים יותר פרקטים, יש לכם כלי מאוד מאוד חשוב ביחד שרבים לא יודעים איך לתפעל או לקרוא אפילו, אני לא אכנס לעומק שלו כאן, אבל אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ולקבל ייעוץ אסטרטגי וביחד נפצח את המידע ונפיק ממנו את המירב.

אני כן אפנה את תשומת ליבכם למספר פרמטרים שכדאי שתשימו לב אליהם, מאזינים אוהבים גם

זה לא אומר למי אתם דומים, אלא למי עוד המאזינים שלכם אוהבים להאזין, זה כלי שיאפשר לכם לפלח את הקהל שלכם בצורה יותר אפקטיבית ולפנות לקהל חדש שעלול לאהוב את השירים שלכם גם.

צ’ארטים – לקחת מידע מהעולם, הכלי הזה נותן לך התבוננות לתוך הטרנדים, הפלייליסטים והמאזינים בפלטפורמה, כך תוכל להבין מה תופס ואיך לפעול באופן שיביא אותך לטופ יחד

השבועות הראשונים

השיר שלכם לא עולה מיד לפלייליסט אחרי היום הראשון, לפעמים שירים לא מגיעים לפלייליסט ורק אחרי כמה שבועות מקבל את תשומת לב העורכים כי פתאום מקבלים הרבה מאוד השמעות, הנה איך לתפוס את תשומת ליבם:

עשו סטורים עם השיר, עם לינק לפלטפורמה, ותתייגו את ספוטיפיי ישראל ואת אפל מיוזיק, הם אוהבים שמתייגים אותם ובמקרים רבים עושים רי-פוסט לסטורי.

תעשו פלייליסטים משלכם, שלבו בתוכם את האמנים שאתם אוהבים, את האמנים שהקהל שלכם אוהב (כמו שציינתי מקודם), אמנים שהם טרנדים עכשיו ותשלבו את השירים שלכם בתוכם. שתפו את הפלייליסט עם גרפיקה יפה ותעלו לסטורי. במקרים מסוימים גם כמה שקלים בקידום ממומן נכון בסטורי יכולים להביא הרבה תנועה לפלייליסט שלך.

באופן כללי האלגוריתמים של הפלטפורמות עובדים כך שהשירים שלך יקבלו עדיפות בשני מקרים, אם יש לך זמן האזנה רב ואנשים מאזינים לשירים שלך עד הסוף, אם הם ממשיכים להקשיב לעוד שירים שלך או מעבירים אותך הלאה. או מהצד השני אם יש לכם יכולת להביא אנשים מפלטפורמות אחרות אל הפלטפורמה שלהם. אם תצליחו בקנה מידה רחב באחד משניהם תגדילו את הסיכויים שלכם לקבל תשומת לב מהעורכים והאלגוריתמים.

טיק טוק!

לטיק טוק מעמד מיוחד בקרב הרשתות החברתיות ופלטפורמות הסטרימינג, ביכולת שלה להעביר מאזינים מהטיק טוק ישירות לספוטיפיי ולהעלות את כמות האזנות, המאזינים והעוקבים ברמה מטורפת. אמנים רבים שפרצו בטיקטוק הגיעו למאות אלפי ומיליוני האזנות בין לילה ובאופן אורגני לחלוטין, שווה וטוב להכיר את הפלטפורמה וללמוד כיצד להשתמש בה.

פיצ’רים מיוחדים של סטרימינג

לכל פלטפורמה יש כמה פיצ’רים מיוחדים שעוזרים לך למשוך תשומת לב אל השיר שלך, הנה כמה מהם:

  1. canvas – פיצ’ר של ספוטיפיי שמאפשר לך להעלות תמונה או סרטון קצר של עד 8 שניות שיתנגן בלופים כאשר השיר שלך מושמע, הזדמנות טובה לקחת חלק מהקליפ של השיר, או לצלם את הקהל שלך שר את השיר שלך ולפרגן לו. יש פיצ’ר דומה גם באפל מיוזיק.
  2. מילים – העלו את המילים לשיר שלכם בעזרת musixmatch
  3. spatial audio – פיצ’ר חדש של אפל מיוזיק מאפשר לך למקסס ולהשמיע את השיר בסראונד (וואטטטט) גם באיירפודס (ווואטטט) כן זה טירוף, שווה לבדוק את העניין.
  4. בחירת האמן, הפיצ’ר הזה מאפשר לכם להציג בעמוד הפרופיל שלכם את הריליסים שאתם רוצים לשים עליהם דגש, גם אם הם עוד לא הגיעו לריליסים הפופולרים בפרופיל שלך, הופעות קרובות ועוד אפשרויות.

זהו להפעם

כמובן שיש עוד הרבה מאוד דברים שאפשר וצריך לעשות כדי לשפר את הנוכחות שלכם בפלטפורמות סטרימינג ולהביא את השירים שלכם לקדמת הבמה והפלייליסטים של העורכים. אבל קצר הפוסט מהלכיל. לעוד טיפים ולקביעת פגישת ייעוץ במחיר היכרות, צרו קשר ונדבר

קורס חדש “אסטרטגיה ושיווק למוזיקאים” בשיתוף וסבסוד משרד הכלכלה והאקדמיה למוזיקה בירושלים נפתח ב19/05/24 ואני מזמין אתכם להשתתף וללמוד על הפצת מוזיקה ושיווקה בצורה מעמיקה ואיכותית – פרטים והרשמה כאן

מצאתם טעות במאמר? משהו שלא דייקתי בו? אני תמיד שמח ללמוד עוד ולתקן, כתבו לי snlahav@gmail.com

1 thought on “איך נכון להפיץ שיר לשירותי סטרימינג? חלק שני

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content