עשרה דברים שכל אמן צריך לדעת

עשרה דברים שכל אמן צריך לדעת והלוואי שמישהו היה אומר לי אותם כשהתחלתי לעסוק במוזיקה!

לקראת השנה החדשה, החלטתי לכתוב את הפוסט הזה שיתמצת מספר חוויות שחוויתי בשנים האחרונות, והלוואי שמישהו היה משכיל לספר לי את הכל בתחילת הדרך, אז נתחיל.

  1. זה עבודה, ועבודה קשה. זה אולי מובן מאליו למי מאיתנו שעוסקים בתחום באופן מקצועי או בדרך לשם – אבל צריך לשים את זה על השולחן, לעשות אמנות זה עבודה ככל העבודות, וככל העבודות יש צורך ללמוד, להשקיע, לתרגל באופן קבוע ויום יומי. יש לנו דימוי על אמנות שרק זקוקים להשראה הנכונה, למוזה הטובה, אבל זה לא עובד ככה. זה נחמד להמתין להתפרצויות של השראה, אבל בלי טכניקה, בלי לדעת מה עושים אי אפשר לקחת את זה לשלב הבא.
  2. מחסום יצירתי הוא דבר פתיר. שוב אני נכנס לנקודה שאנשים רבים ואמנים רבים גם מתייחסים לכתיבה ויצירה כאל דברים שחולפים ובאים ומחסום כתיבה הוא דבר בלתי נמנע, הוא לא בלתי נמנע. זה דורש ממך לשבת על התחת כל יום ולתרגל, לתרגל כתיבה, הלחנה, עיבוד, מה שאתה עוסק בו, כמו בכל עבודה. יש דרכים מגוונות ומעניינות לשבור מחסומים יצירתיים ואולי אפילו אכתוב עליהם בהמשך, אך חשוב לדעת שהאופציה קיימת.
  3. יצירה זו עבודה. וכבכל עבודה, אתה צריך לעשות דברים כדי לעשות אותם, ולא רק כי זה מה שאתה רוצה לעשות.
  4. להיות הכי טוב זה לא הכל. זה עוזר, זה חשוב להיות טוב במה שאתה עושה, אבל אם לא נעים לעבוד איתך, אם הדרישות שלך קטנוניות, אז לא ירצו לעבוד איתך. החיבור האישי הוא חלק מהתדמית המקצועית שלך.
  5. אל תדחוף את עצמך בכח – לא כל הפקה מתאימה לך, ואתה לא מתאים לכל הפקה וחשוב להבין את זה לפני שמתקדמים. אל תמהר לדחוף שת”פים לגרון של הקולגות שלך, תן לדברים לקרות בצורה אורגנית, שיתופי הפעולה והעבודות יבואו מתוך רצון הדדי.
  6. תדחוף את עצמך בכח – כן כן, זה סותר את הנקודה הקודמת, זה איזון עדין בין הדברים, וחשוב לקפוץ על הזדמנויות כשהן מגיעות וחשוב יותר לייצר את ההזדמנויות בעצמך ולא לחכות שמישהו יגלה אותך.
  7. בוא לשבת על קפה, זה כבר קלישאה בתחום ההפקה, אבל אסור להירתע מיזה. לך תפגוש אנשים שב איתם על קפה באולפן שלהם, בסטודיו שלך, תעשו את זה, תדברו, תתחברו, תנגנו, תשמעו דברים אחד של השני, רק טוב יצא מיזה.
  8. אם הפקתי את השיר הכי טוב בארץ, ואף אחד לא שמע אותו, האם הפקתי שיר בכלל? יחסי ציבור לדעתי הם שווי ערך אם לא חשובים יותר מאיכות ההפקה, כשאתם מתכננים תקציב להפקה – חשוב לשמור כסף בצד גם לזה.
  9. הפקה על במה היא לא הפקה באולפן – לא כל מה שעובד באולפן עובד על במה ולהיפך, התאימו את ההפקות שלכם למדיום שבו יוצגו, זה עוד קצת עבודה – אבל זה משתלם. קראו עוד על איך לעשות את זה כאן.
  10. יצירה היא דיאלוג בין היוצר לקהל – יוצרים רבים מסתכלים על תהליך היצירה כעל משהו פנימי שיוצא החוצה וזהו, אבל יש פה דיאלוג מורכב בין הקהל ליוצר שחשוב לשים לב אליו ולא להתעלם ממנו. אם הקהל לא מבין את השירים שלי, או לא מצליח להתחבר לשירים שלי – זה קצת מפספס את הפואנטה לא?

עד כאן עשרה דברים שכל אמן צריך לדעת והלוואי שמישהו היה אומר לי את זה כשהתחלתי לעסוק במוזיקה.

שנה טובה וחג שמח!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content